HP C7200 Photosmart C7280 All-in-One Printer, Fax, Scanner, Copier

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 19 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de HP C7200 Photosmart C7280 All-in-One Printer, Fax, Scanner, Copier op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,1

prin0096 05-09-2013
Ik heb de printer inmiddels 3 jaar. De afdrukkwaliteit is nog steeds prima. Foto's zien er schitterend uit en ook de gewone afdrukken zijn goed.
Ook is de printer zuinig met inkt. De originele cartridges van HP (de 363 serie) zijn wat duur en bevatten weinig inkt.
Echter de compatible cartridges zijn prima, hebben 2x zoveel inhoud en de kwaliteit is net zo goed.
De software kan beter. De printer is veel de scanopties kwijt en voert printeronderhoud uit voordat je wilt printen. Onderhoud is goed, maar doe het NA het printen.
Tevens kan de installatie wel wat gemakkelijker en de driver kan wat compacter.

nienke33 19-02-2010
Wij hebben dezelfde ervaring als Paul. Aanvankelijk waren we erg blij met de printer. Maar na ruim een half jaar kwamen alle afdrukken er alleen in het rood/groen uit. Na twee maanden intensieve correspondentie met de helpdesk, bleek er een fout te zijn met het inktsysteem. De printer werd kostenloos omgeruild voor een nieuwe. Echter binnen een half jaar ging ook deze nieuwe printer kuren vertonen. De printer gaf bijv. aan dat het papier op was (terwijl dat niet het geval was) en printte dus niet. Ook scande en kopieerde het apparaat niet meer goed: pagina's zaten vol zwarte strepen of waren helemaal zwart. Navraag bij de klantenservice leverde niets op. Om support te krijgen moeten wij eerst 20 euro betalen om een zogenaamd smartfriend pakket te kopen dat recht geeft op support.... het moet niet gekker worden.

Uiteindelijk hebben we een Canon MP990 gekocht.

Paul3843 20-10-2009
Mijn printer is al een keer onder de garantie vervangen wegens de inktsysteemfout 0x18a0201. Ik kreeg toen een nieuwe die binnen 5 maanden dezelfde fout vertoonde. Met de support van HP heb ik het tot 1 1/2 jaar kunnen rekken. Nu krijg ik die foutmelding helemaal niet meer weg. Gevolg: niet meer te gebruiken voor printen, faxen ontvangen. Ondanks de vele reset-methoden die in omloop zijn. Dus gewoon kapot.
Maw waardeloos voor zo'n dure printer. Echt buitengewoon waardeloos. Dus dringend advies: niet kopen. Ik had altijd een hoge pet op van HP, maar ze zijn voor mij door de mand gevallen.

rvm 19-10-2009
Net 18 maanden in mijn bezit de Multifuncion, altijd voorzichtig gebruikt voor mijn Home office. En nu in keer een error melding 0x18a0201 en doet de machine niks meer. Gekeken op de HP site. en moet de multifunction naar de HP service? Welnu hij is buiten de garantie dus is dat geen optie.
Ik was altijd een tevreden HP gebruiker maar naast alle HP laptops die ik de laatste jaren heb gekocht met vrijwel altijd los zittende/wankelende USB aansluitingen, begin ik sterk mijn twijfels te krijgen over de kwaliteit die HP de laatste tijd bied op het gebied van PC hardware.

JMA 03-08-2009
April 2008 gekocht. Heb al verschillende problemen gehad met papierdoorvoer en printerkleuren. Nu is het zover dat hij geen zwart meer print. Hierover contact gehad met hp en betaalde ondersteuning genomen omdat ik de printer nodig heb. Van Alles geprobeerd maar niets hielp. Konden wel een kortingsbon geven met 25 procent korting op een nieuwe. Reparatie is niet mogelijk. Vindt het wel snel net na een jaar kapot. Goed koop printen is er ook niet bij want de xl cartridge geeft net zo snel leeg als de gewone. De kleuren cartridges zijn ook redelijk snel op bij het printen van een aantal foto's. Al met al een slechte printer die het na ruim een jaar slecht te hebben gewerkt kapot is. NOOIT GEEN HP MEER IVM SLECHTE SERVICE.

JMD 21-03-2009
Dit is 1 van de slechtste HP printers die ik ooit heb gekocht. Printer wordt vaak niet herkend, papier blijft vast zitten of wordt niet goed geladen en onder het printen worden ineens onderhoudswerkzaamheden uitgevoerd. Ook is de printer traag. De afdrukkwaliteit van de foto's zijn ook niet optimaal. Al met al een miskoop.

Studio EF 16-02-2009
Het probleem van het af en toe wel en niet herkennen van de HP, lijkt heel veel op diverse problemen die ik heb gehad.
Dit betrof meerdere USB & Netwerk apparaten die om de haverklap uitgeschakeld werden en pas na opnieuw opstarten van òf de PC òf het desbetreffende apparaat weer tijdelijk werkbaar waren.

De oorzaak die ik daarvoor gevonden heb is een instelling van Windows (XP èn Vista) die het iets tè goed doet.

Standaard hebben de meeste interfaces (USB, Firewire, LAN, WIFI) binnen Windows een energiebesparing functie.

Bij mij waren alle problemen opgelost nadat ik bij alle interfaces de optie: De computer toestaan dit apparaat uit te schakelen om stroom te besparen. het vinkje weg had gehaald.

Misschien hebben jullie iets aan deze tip.

(PS: dit werkt ook als je last hebt van bv een niet-draadloze muis die af en toe pas laat reageert op je bewegingen)

de Jager 12-02-2009
Heb de printer net gekocht.
Installatie net gedaan ging goed was ik bezig met het instellen van draadloos netwerk valt ineens de display uit. Gevolg ik kan niks meer aflezen of installeren. Dus moet hij retour naar Office Center. Dit binnen 5 min onstaan.
Zijn er meer mensen met dit euvel

gruis 29-01-2009
Dit is een veelzijdige printer, die zowel via USB als draadloos gekoppeld kan worden.
Let wel: de installatie kost erg veel geheugen; reken op 25% meer geheugenbeslag. HP is er niet in geslaagd om een slimme driver te programmeren. Je hoeft overigens niet alle items te kiezen die HP aanbied. Ik heb de volledige installatie gekozen met mijn Vista PC via USB. Alle andere PC's (Vista en XP)zijn draadloos verbonden door allen de driver te kiezen en draadloos. Werk goed.

C. Mottie 20-08-2008
Geweldige printer... op het eerste zicht.

De netwerksoftware op Vista is helaas een ramp.

De printer zet zich binnen de kortste tijd steeds in off-line modus.

De netwerkscanner wordt door Vista slechts bij momenten herkend.

Enkele kleuren cardridges op? Welnu er is geen Z/W-afdruk mogelijk, zelfs indien er voldoende zwarte inkt voorhanden is.

Bij Hp heerst er duidelijk de mentaliteit dat de mensen kiezen voor een mooie functionele printer met een suite van voordelige (?) vervangbare inkt-cardriges.
Tijdens de aanschaf van een printer wordt er zelden aandacht besteed aan de driver software die fundamenteel is voor de goede werking van het kleinood.

Conclusie:
Hardware: OK.
Afdrukkwaliteit: Zeer goed (Bij momenten wordt het document niet helemaal afgedrukt en stopt de printer met printen waarbij de lijn slechts voor 50% horizontaal wordt afgedrukt).

Scanner: Zeer goed, vooral wanneer Vista mijn scanner wil herkennen (wat meestal niet het geval is).

Vista netwerksoftware: Onvoldoende (bombastisch, gedateerd, bevat bugs en inefficiënt).

Cardridge policy: Onaanvaardbaar!

Gravie 24-04-2008
Na 2 maanden puzzelen om print- en scanproblemen te verhelpen heb ik het opgegeven. De helpdesk van HP stelde zelf vast dat het apparaat defect was en stuurde heel vlot via een koeriersdienst een vervangend apparaat. Het installeren daarvan gaf nog meer problemen. Inktpatronen werden niet herkend - software werd onvolledig geïnstalleerd - scanner werkte niet - etc, etc. Twee keer de software verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Zonder resultaat. Toen was ik het zat en heb een andere printer gekocht. Het enige positieve wat ik kan zeggen is, dat de Helpdesk van HP vriendelijk en snel reageert, Maar ja, ik wil gewoon zonder al te veel gepuzzel kunnen scannen, kopiëren en printen. En dat lukte me niet met dit apparaat.

Slickster 16-03-2008
Heb gisteren bij keten deze printer aangekocht. Geselecteerd op draadloze capaiteit, photosmart en fax. Bewust niet online aangekocht, omdat ik -naar aanleiding van alle negatieve ervaringen hier- rekening houdt met een retour. Ik had hiervoor een Officejet G85 naar grote tevredenheid.

Aangesloten op iMac met OSX 10.5 Leopard.
Eerst twee 'gedeeltelijke' installaties, toen alles verwijderd en van de website de nieuwste MAC software gedownload. Veel beter!
Eerste indrukken zijn prima, zal de rest van het installatieproces nauwlettend volgen en eventueel hier posten...

rvm 24-02-2008
HP is al jaren mijn merk en dat bewijst deze C7280 nog maar eens des te meer. De aanschaf was een wel overwogen keuze vanwege de veelzijdigheid van deze All-In-One, dit alles in een bijzonder mooi en compacte design.
Ik had net een paar maanden geleden de HP5280 aangeschaft, daar was ik eveneens super tevreden over. Nu dit model met Document feeder, dubbelzijdig drukken en ingebouwde Fax, completer kan het niet.

Het aansluiten op het draadloos netwerk, is of was een fluitje van een cent op de Linksys router. De goede Key invullen en hup de HP wordt zo gevonden. De vorige HP 5280 met WLAN gaf meer problemen. Daarnaast werken alle functies op de wireless aansluiting even goed. Met de snelheid valt het erg mee, het duurt een paar seconden voor dat hij begint te printen, daarna ga alles vlekkeloos plus de laser kwaliteit die Hp in zijn laatste modellen Inktjets weet te hanteren.

Ik las hier dat het display hinderlijk blijft branden? Welnu met de nieuwe updates moet dit zijn opgelost, want bij gaat deze na een tijdje gewoon uit.

Het HP menu is eindelijk eens veranderd, ook dat was bij de recente HP 5280 nog niet het geval, en dat menu verdient een grote plus qua duidelijkheid, logica en visuele opzet.

Wanneer documenten worden geladen in de documenten feeder, dan herkent deze HP het direct en maakt vele handelingen comfortabel. Ook het scannen en overbrengen naar een programma gaat bijzonder snel, dan wel het snelste tot wat ik tot nu toe heb ervaren bij een All In One Inktjet!

Ondanks intensief gebruik met mijn vorige, vrijwel nieuwe HP 5280, was er nog enkel cartridge aan vervanging toe na veel printwerk! Als dit met deze C7280 ook het geval is, dan heb ik hiermee de perfecte office tool in huis gehaald, welke ook nog eens niet misstaat in een moderne huiskamer.

clooney1968 07-02-2008
Slecht software. Niet up to date. Scanner en fax een hel om te installeren zowel onder vista als xp.
Helpdesk niet adequaat. Printer weer retour naar de winkel.
Advies niet kopen de software deugt niet.

Asselt 31-01-2008
Deze printer is voor mij een enorme verbetering tov de oude printer (Canon MP750). De afdrukkwaliteit voor zowel tekst als foto's, is erg goed te noemen. Handig extraatje is de fotolade, zodat het niet per afdruk (ondersteuning Pictbridge) nodig is om van papier te wisselen. Dubbelzijdig afdrukken gaat eveneens erg goed. De fax gebruik ik niet, kan ik dus niet over oordelen. Scanner is prima.
Ook een stevig puntje van kritiek: de software die HP meelevert is van zeer slechte kwaliteit. Veel installatieproblemen onder Windows Vista; de helpdesk bleek geen idee te hebben wat er aan de hand was. Uiteindelijk zelf achtergekomen: standaard installeert HP een drietal drivers, zorg ervoor dat de juiste is geselecteerd (HP Photosmart C7200 series). Standaard wordt Photosmart 7200 series gebruikt (zonder C). Dit zorgt voor de nodige ellende. Verder de solution Center software: die heeft precies 1 dag gewerkt (na installatie), daarna niet meer aan de praat gekregen. Jammer en onnodig want zoals gezegd: de afdrukkwaliteit is erg goed te noemen.

Flitzio 19-11-2007
Printer heb ik nu ruim 2 maanden in bezit.
Met de printer is niets mis, en de kwaliteit prijsverhouding is zeer goed.

Er zijn bij mij wel zeer hardnekkige software problemen die zelfs HP (3e lijns helpdesk) ook niet kunnen oplossen.
Als ik een pc (ik heb er 4) opstart dan zet de service (HPSLPSVC) de CPU processor op 100%. Dit is erg storend omdat deze service er eigenlijk voor moet zorgen dat er geen dubbele ipnummers worden toegekend aan meerdere HP apparaten.
Om dit probleem op te lossen dien je te service opnieuw te starten (stoppen/starten) en dan is de CPU wel op een normaal niveau.

Als de printer niet aanstaat en je zet een computer uit (windows XP) dan krijg je meerdere malen een device IO error melding.
Deze melding wordt veroorzaakt omdat de software eist dat de printer altijd online is. Waarschijnlijk komt dit door de fax mogelijkheden van de printer.

En als je dan ook nog gebruik maakt van Microsoft .NET framework 3.0 dan mag je jezelf verblijden met een ernstige fout tijdens het opstarten van de computer.

Alle informatie ligt nu al weken bij HP maar helaas is daar nog geen oplossing voor.
Mijn advies:
Wacht nog met het kopen van deze printer totdat er een eerste of tweede update van de drivers heeft plaatsgevonden.

silkcom 14-11-2007
Maandag gekocht en nu al zeer enthousiast. Nadat de printer voor het eerst is opgestart, volgt de installatieprocedure. Deze loopt ca. 4 min. Alle aanwijzingen goed volgen is eigenlijk een fluitje van een eurocent. Ook het verbinden met mijn draadloos netwerk ging snel en zonder fouten. Het installeren van van de printer op de pc is ook zeer eenvoudig: cd in de cd/dvd-speler/brander doen, installeren en aanwijzingen volgen. Er kan dan eigenlijk niets mis gaan.
De verkoper wist mij te vertellen dat alleen het printen vanuit de pc naar de printer toe draadloos kon.
Wat schetst mijn verbazing: na het installeren van de cd op de pc is alles mogelijk: printen, scannen (via webpagina), kopieren en faxen. Alles is mogelijk via een webpagina, zelf alle instellingen. Hulde!!!
Uiteraard gelijk een foto afgedrukt: subliem en natuurgetrouw.
Printen voorbeeldbrief: zeer goed, zelfs randloos dus geen witte rand.
Scannen afbeelding: snel en van zeer goede kwaliteit.
Kopieren document: iets verkleind maar zeer goed.
Faxen: nog niet geprobeerd omdat de aparte telefoonlijn nog moet worden aangevraagd.
Over de duurzaamheid kan ik helaas niets zeggen, echter als ik kijk naar mijn printer uit 1996 die nog steeds goed werkt (heb eerder alles los, nu een totaal oplossing en draadloos), dan denk ik dat dit apparaat zeker 5 jaar of meer mee gaat.

Marco van H 29-09-2007
Ik vind het een top printer maakt hele mooie afdrukken en werkt feiloos in mijn draadloos netwerk het installeren was erg makkelijk en geen problemen tegen gekomen toe nu toe een en al lof voor HP.goed product en zeker een aanrader als je in een draadloos netwerk wil printen.